"Reklama pákou obchodu" - tento slogan je stejně tak banální jako pravdivý. Marketing je nutností, ale hodně menších společností přiznává, že si jej nemůže dovolit.
To je ale mylná představa. Náklady na reklamu určuje hlavně médium, které chceme využít pro její rozšíření. Podnikatelé si většinou myslí, že mají jen dvě možnosti: buď televizi, rozhlas a noviny (drahá verze), nebo letáky, reklamy na auta, a podobné veřejné, nekvalitní akce (levná verze). Z tohoto rozdělení vyplývá pár závěrů - aby reklama byla účinná, musí být drahá. A to je právě slepá ulička v myšlení o propagaci firmy.
Ačkoli už dávno přestal být Internet technickou a kulturní novinkou, stále si mnoho lidí neuvědomuje, jaký má potenciál. Pokud jde o reklamu, síla sítě spočívá vtom, že marketingové sdělení můžeme velmi přesně nasměrovat k cílové skupině, která nás zajímá. Není to televizní nebo rozhlasová reklama, která má sice vliv na pár procent příštích klientů, ale také platíme za to, že ji uvidí nebo uslyší široká veřejnost. Na internetu máme možnost přesného určení.
Marketingoví specialisté zdůrazňují jak důležité pro efektivní kampaň je určení cíle. Promoce na síti umožňuje specializaci distribučních kanálu komunikace pro naši cílovou skupinu. Máme možnost dát reklamu pouze na vybrané weby, a tak minimalizujeme náklady. Díky tomu na účinnou reklamní kampaň na Internetu nám stačí pár tisíc. Klíčem k úspěchu je vhodná strategie, která využije potenciál tohoto média.