Otevřít si vlastní firmu je v dnešní době docela snadné, stačí mít dobrý nápad a dobré provedení. Jestli sníme o úspěchu, musíme se postarat i o věci, které na první pohled nesouvisí s naším podnikáním. Jedním ze základů moderní společnosti je internetová stránka.
Současný spotřebitel má přístup k internetu, a ví, jak ho využít. Slouží mu nejen k vyhledání firmy z branže, která ho zajímá, ale také k předběžnému posouzení firmy. Není co skrývat - web je naše vizitka, něco co může pobídnout, ale i odradit naše potencionální klienty. Jak tedy zajistit dobré stránky pro naší společnost? Odpověď je jednoduchá: zaměstnat odborníka, nebo alespoň osobu, která se i přes nedostastatek vzdělání v tomhle směru "orientuje" v tématu. Doby, kdy jsme si webové stránky vytvořili sami pomoci jednoduchých programů jsou pryč. Dnes spotřebitel očekává profesionálně navržené a provedené stránky www. Čím se řídit, při výběru jednotlivých prvků stránky?
Přesně stejnými pravidly jako pro tvorbu vizitek. Musí být přehledná. Příliš mnoho barvy, obrázků, blikajících titulků, nebo hodně textu (zejména na hlavní stránce, na které začínáme) může vyděsit klienta. Jednoduchost může být také výhodou, zvláště v branži, kde potencionální zákazníci nemají mnoho zkušeností s internetem. Nejdůležitější záložky by měly být dobře viditelné a snadno přístupné pro uživatele (obvykle jsou umístěny na levé straně). Jestliže chceme umístit více informací (popis služeb, historii společnosti atp.) je dobré udělat to na další stránce, formát textu by měl obsahovat odstavce, nebo body. To usnadní vyhledávání informací. Jestliže chceme umístit na stránku reklamy (díky čemu si můžeme vydělat třeba na její fungování), tak to nesmíme přehánět. Obrovský plakát, vítající naše zákazníky asi není nejlepším nápadem.
Ne méně důležité pro úspěch našeho podnikání je umístění webové stránky, pozice ve výsledkách vyhledávání konkretních frázi ve vyhledávačích. Abychom se neocitli na páté stránce výsledků vyhledávání, musíme si najmout společnost, která za nízký poplatek, za nás vyřeší pozici stránek. A poslední věc: aktuálnost. Veškeré informace na stránce (jako nabídka, cena, místo, kontaktní čísla, atd.) musí být platné. Svoji lenosti přece nechceme zákazníky přivést do omylu.