Sociální média se stávají stále důležitějším marketingovým nástrojem. Není divu, přes mikro-blogy a sociální sítě můžeme oslovit miliony uživatelů.
Čísla mluví sama za sebe na Facebooku je zaznamenáno více než půl miliardy uživatelů, na Twittru je jich více než 100 milionů. Možnost budování image značky u mnoha potenciálních zákazníků, aniž by rostly náklady na reklamu, je řešením, na které žádná rozumná společnost nedá dopustit.
Existuje ale i druhá strana téhle situace. Užitkovatelé servisů si stěžují, že stále populárnější firemní profily zkresluji smysl existence takových stránek. Je zajímavé, že z jedné strany si sice stěžují, ale z druhé strany si sami velmi rádi přidávají profil oblíbené značky do skupiny přátel a sledují novinky na jejich profilu.
Informace se v sociálních médiích šíří rychle a často nepředvídatelným způsobem. Proto tenhle typ marketingu je dvousečnou zbraní. Mohla se o tom přesvědčit třeba firma Nestle. Greenpeace umístilo na stránky šokující spot, který kritizoval neekologické fungování společnosti. Výsledkem bylo, že fóra a mikroblogy, kde se sdružovali příznivci značky, se staly rodištěm nepřátel a zděšených internautů útočících na společnost.
V současné době si již většina firem uvědomuje váhu činů na sociálních sítích. Ale i přesto je většina z nich schopna svěřit tuhle práci komukoliv, "profesionálům", kteří nejsou schopni realizovat obchodní strategii. Vyškolení a zkušení specialisté z oboru PR jsou cenní, ale jestliže jsou našimi zaměstnanci, nemusíme se bát, že se během propagace značky vyskytnou základní chyby.